האורקל מדלפי וקריאת העתיד

 

The Oracle at Delphiיוון העתיקה הייתה מלאה באלים, ולכן הנושא של חיזוי עתידות היה מאוד נפוץ בימים האלה – וכל העם האמין כי האלים ושליחיהם יודעים בדיוק מה צופן העתיד לכל אחד ואחד מהם. האורקל מדלפי היה המקום הקדוש ביוון העתיקה העתיקה. באורקל מדלפי היה ניתן לשמוע את דבריו של האל, נבואות היו חלק מהשגרה ופשוטי העם רצו לשפר את מעמדם באמצעות אמונה והליכה בדרכי האל. האורקל מדלפי הוא אורקל מפורסם מאוד שניתן לשמוע אותו גם בסיפוריו של אדיפוס המלך, באורקל מדלפי שכנה פיתיה אחת מהכוהנות המוכרות ביותר ביוון העתיקה – ומכל קצוות יוון היו מגיעים אל האורקל מדלפי על מנת לשמוע את דבריי האל – צופן העתיד היה יכול להקנות לאנשים רבים באותה תקופה אמונה ואפשרות לפתוח בעבורם דלתות חדשות.




קריאת העתיד הייתה נהוגה באותה תקופה רק באותו אורקל, לדעת המאמינים האלים מסוגלים לדעת בדיוק מה צופן העתיד לכל אחד ולכן המקום הטבעי לעשות זה במקום שבו האלים שוכנים. חיזוי העתיד היה כל כך נפוץ ביוון העתיקה מהסיבה הפשוטה – פשוטי העם חיפשו תקווה לחיים הקשים אותם הם חוו על בסיס יומיומי, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת זה על ידי נבואה שתפיח מעט תקווה בחיים שלהם שעד כה היו מלאים בחוסר תקווה או בחוסר פרנסה מתמיד.




אורקל ממקומם במספר ערים ברחבי יוון, בדרך כלל היה מדובר בערים מרכזיות שבהם היו נהוג לבצע ולשמוע נבואה שמגשימה את עצמה – לא מעט מהסיפורים על הטרגדיות היווניות היו מתחילות בסיפורים על נבואה שניתנה לאדם מסוים ועם הזמן היא הופכת להיות ממשית – ובעקבות הסיפורים הללו יותר ויותר אנשים בעיקר פשוטי העם התחילו לבדוק את האופציות של חיזוי העתיד על ידי פנייה אל אורקל הנמצא בסמוך למקום מגוריהם – וכך בדיעבד הם יוכלו להכין את עצמכם לכל גזרה שיכולה ליפול עליהם, ולעיתים אף לשנות את מה שצופן העתיד על ידי פעולות שונות שהאלים עשויים לתת להם.

 Title 470-21
כמעט כל אחד מאיתנו רוצה לדעת מה יהיה בעתיד. בהיסטוריה של האנושות וגם היום,  אסטרולוגים ולא רק הם התעסקו תמיד בקריאת העתיד בצורות שונות וניסו לנבא את העתיד. בהמשך ניתן לקרוא על חיזוי העתיד בהיסטוריה של אסטרולוגיה.

 

Nostradamus Prophecies 2015נבואות נוסטרדמוס לשנת 2015

נבואות נוסטרדמוס עבור 2015: “תהיה אש על הספינה, מגפה ושבי”. הנבואות של נוסטרדמוס המפורסם עבור 2015 …
Read More

 

 

 

prediction for 2014 horoscopeנבואות נוסטרדמוס לשנת 2014

רבות מהנבואות של נוסטראדמוס היו מדויקות בצורה מפחידה, במיוחד שהדברים קרו מאות שנים לאחר מותו. הפעם…

Read More

 

 

 

The Oracle at Delphiהאורקל מדלפי וקריאת העתיד

האורקל מדלפי היה המקום הקדוש ביוון העתיקה העתיקה. באורקל מדלפי היה ניתן לשמוע את דבריו של האל, נבואות…
Read More

 

 

 

Nostradamusחיזוי העתיד עם נוסטרדמוס

נוסטרדמוס הוא האסטרולוג היהודי שחי במאה ה-16 והיה לו כוחות של חיזוי העתיד. נבואות נוסטרדמוס מפורסמות…
Read More

 

 

 

Fate and Futureעל העתיד והגורל

כמעט כל אחד מכיר את השיח על הנושא של גורל שפירושו שכל האירועים שעומדים להתרחש, התחרשו ומתרחשים…
Read More




שלח תגובה

*

תפריט נגישות